Boktips #9 och #10

Nr 9!
Titel: En prinsessas dagbok-böckerna!! (Det är en serie :)
Författare: Meg cabot
Typ av bok: AWESOME!
Handling: Handlar om Mia som bor i New York (AVIS!!) . Det finss 10 böcker tror jag. Här kommer dom i ordning: 1. Tiara och dr. martens 2. Spotlight 3. Kär? 4. Till er tjänst 5. Prinsessa i rosa 6. Prinsessa i högform 7. Partyprinsessan 8. Prinsessa på väg 9. Prinsessan Mia 10. Prinsessa för alltid
Jag har typ bara läst hälften, men dom ägde så det gör nog resten oxå!
Lättläst? Sådär..
Sidor: Typ kring 300 sidor kanske?
Betyg: 9 till 10 av 10
Passar den mig? Passar dom flesta, kanske mest tonårstjejer
Övrigt: Finns som film, men den är väldigt annorlunda.
Bild!

Bild på första boken

Nr 10!

Titel: Sjöhästen
Författare: Jenny Hughes
Typ av bok: Hästbok med inslag av tonårsromanser, haha
Handling: Huvudpersonen, kommer inte ihåg namnet (piiiinsamt), ska åka på ridläger med sin ponny Jade. Men väl där märker hon att nånting är fel och konstiga saker händer. Spännande, haha. 
Lättläst? Ja.
Sidor: Typ 200?
Betyg: 9 av 10
Passar den mig? En jättebra bok som passar dom flesta som är intresserade av hästar
Övrigt: Kanske är lite ssvår att få tag på, jag har fått den från Pollux.
Bild!


Puss och Kram xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0