Boktipsbomb! #20 #21 #22 #23 #24 #25 #26 #27

Nummer 20!
Titel:
Författare:
Typ av bok:
Handling:
Lättläst?
Sidor:
Betyg:
Passar den mig?
Övrigt:
Bild!
Titel: Harry Potter-serien
Författare: J. K. Rowling
Typ av bok: Fantasy
Handling: Handlar som Harry. Seriöst, alla vet väl vad det handlar om?!
Lättläst? Nej.
Sidor: Många! Boken med flest är nog över 1000 tror jag!
Betyg: 10 av 10
Passar den mig? ALLA BORDE LÄSA!
Övrigt: Finns 7 delar i serien, alla börjar med Harry Potter... 1: och den vises sten 2: och hemligheternas kammare 3: och fången från Azkaban 4: och den flammande bägaren 5: och fenixorden 6: och halvblodsprinsen 7: och dödsrelikerna
Bild!
Nummer 21!
Titel: Twilight-serien
Författare: Stefanie Meyer
Typ av bok: Low fantasy / Romantik
Handling: Handlar om Bella och Edward, hehe.
Lättläst? Nej.
Sidor: Typ 500?
Betyg: 10 av 10
Passar den mig? Alla över 11(?) borde läsa!
Övrigt: Del 1: Om jag kunde drömma Del 2: När jag hör din röst Del 3: Ljudet av ditt hjärta Del 4: Så länge vi båda andas Annat: Bree Tanners andra liv
Bild!
Nummer 22!
Titel: Den tatuerade mamman
Författare: Jacquline Wilson
Typ av bok: Ungdomsbok
Handling: Handlar om Star och Dolphin och deras knäppa och obalanserade mamma Marigold. Men hon blir bara värre och värre och till slut får Star nog...
Lättläst? Ja.
Sidor: 364 sidor
Betyg: 9 av 10
Passar den mig? Kanske 10-13 år?
Övrigt: läsläsläsläsläsläsläsläsläs
Bild!
Den tatuerade mamman
Nummer 23!
Titel: Det fattas en tärning
Författare: Johanna Thydell
Typ av bok: Ungdomsbok
Handling: Handlar om Puck som är 16 år och har tappat kontrollen helt. Hon är helt lost. HAHA, låter knäppt och tråkigt men åh så bra!
Lättläst? Ja...?
Sidor: 205 sidor
Betyg: 8 av 10
Passar den mig? Passar 13+
Övrigt: ?
Bild!
Det fattas en tärning
Nummer 24!
Titel: Klara-böckerna
Författare: Pia Hagmar
Typ av bok: Hästbok/Ungdomsbok
Handling: Handlar om Klara som är 13 år och älskar hästar. I hela serien får man följa Klara i hennes kamp om att få börja rida. Återigen låter det skiiiiiit-tråkigt, men äger!
Lättläst? Ja.
Sidor: Kanske 200?
Betyg: 9 av 10
Passar den mig? Passar nog hästintresserade i åldern 9-12
Övrigt: Finns väldigt många böcker, kolla upp den första och börja plöj igenom serien!
Bild!
Nummer 25!
Titel: Oktober
Författare: Cannie Möller
Typ av bok: Ungdomsbok
Handling: Handlar om Lassie och Johan och deras resa genom tonåren... (det lät ju spännande, NOT)
Lättläst? Njaaa...
Sidor: 399 sidor
Betyg: 7 av 10
Passar den mig? Åldern 13+ ?
Övrigt: ?
Bild!
Nummer 26!
Titel: Natthimmel
Författare: Sofia Nordin
Typ av bok: Ungdomsbok
Handling: Handlar om Tilda som är osäker på sig själv och inte tycker att hon passar in. Men så börjar en ny kille i hennes klass och en helt ny värld öppnar sig för Tilda. (det lät väl spännande?!)
Lättläst? Ja.
Sidor: 288 sidor
Betyg: 9 av 10
Passar den mig? Passar kanske ålder 11-13?
Övrigt: ?
Bild!
Natthimmel
Nummer 27!
Titel: Blod
Författare: Åsa Anderberg Strollo
Typ av bok: Ungdomsbok
Handling: Handlar om Ida som plötsligt blir tveksam; är hennes pappa hennes riktiga pappa? Och vem är den här Manne?
Lättläst? Ja..
Sidor: 234 sidor
Betyg: 8,5 av 10
Passar den mig? Passar nog dom flesta? Kanske över 12 år, vad vet jag?
Övrigt: ?
Bild!
Blod
Puss och Kram xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0